زانکو وب
دسترسی به موضوعات وبلاگ
عنوان یا بخشی از موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید

راهنمای اتصال به دستگاه کارتخوان به پرداخت ملت (pc-pos)

فعال سازی اتصال به کارتخوان این امکان را به مشترک می دهد که پنل کاربری را به دستگاه های پوز بانک ملت متصل کرده و زین پس فعالیت های مالی خود را در کنار سایر روش های پرداختی از طریق پوز فیزیکی نیز انجام دهد. پس از اتصال پوز، شرایط پرداخت تمامی قبوض استعلامی زانکو همچون خلافی، آب، گاز، برق و … از طریق کارتخوان با کارت مشترکین بدون نیاز به رمز دوم فراهم خواهد شد. لطفا تمامی مراحل اتصال را از طریق راهنمای موجود به صورت مرحله به مرحله پیش برده و اطمینان حاصل کنید که به درستی انجام داده اید.

وب سرویس اتصال به دستگاه کارتخوان به پرداخت

در ابتدا اگر کارتخوان فروشگاهی به پرداخت را ندارید به یکی نزدیک ترین شعب بانک ملت مراجعه کرده و درخواست خود را جهت دریافت رایگان کارتخوان ثبت کنید. اما در صورتی که دستگاه کارتخوان فروشگاهی بانک ملت (به پرداخت) را دارید با پشتیبانی دستگاه تماس گرفته و دسترسی pc-pos و پرداخت قبوض را فعال نمایید. نحوه اتصال سیستم به دستگاه کارتخوان از طریق وب سرویس و آی پی بوده لذا باید دستگاه را از طریق کابل شبکه به مودم وصل کرده و یک آی پی در محدوده آی پی های مودم را به دستگاه بدهید که تمامی این قسمت ها توسط پشتیبان دستگاه تنظیم و بررسی خواهد شد.

پس از تنظیم دستگاه باید فایل وب سرویس کارتخوان فروشگاهی به پرداخت را دانلود کنید.

دانلود فایل وب سرویس اتصال به کارتخوان

فایل دانلود شده را از حالت زیپ خارج کرده و با کلیک راست بر روی فایل با فشردن گزینه Run as administrator اقدام به نصب با دسترسی ادمین کنید.

  • دقت داشته باشید چنانچه دسترسی شما ادمین نباشد سرویس به درستی اجرا نخواهد شد.
  • این برنامه نیاز به Net Framework 4 دارد. اگر بر روی سیستم شما نصب نیست لازم است آن را نصب کنید.
  • در قسمت سرویس های ویندوز یک سرویس به نام POSPC BEHPARDAKHT (pospc_bpm) قابل مشاهده است.

بعد از نصب برنامه در system tray ویندوز (گوشه راست پایین کنار ساعت) برنامه تنطمیات پوز پی سی نمایش داده می شود. در این صفحه تنظیمات اصلی پارامترهای ارتباطی پوز با کامپیوتر وجود دارد که لازم است به درستی تنظیم شود.

  • نوع ارتباط با pos را بر روی مقدار TCP/IP تنظیم کنید.
  • مقدار Read Timeout را بر روی ۱۸۰۰۰۰ قرار دهید.
  • آدرس Pos Ip Address را آدرس تنظیم شده روی دستگاه کارتخوان که توسط پشتیبان دستگاه مقدار دهی شده را قرار دهید.
  • مقدار Pos Port نیز ۱۰۲۴ قرار دهید که باید پشتیبان کارتخوان نیز همین مقدار را در دستگاه برای شما تنظیم کند.
  • مقدار PORT وب سرویس را نیز بر روی ۱۰۲۴ قرار دهید.

پس از تنظیم صحیح و دقیق پارامتر ها دکمه Start Service را بزنید تا فعالیت وب سرویس آغاز شود.

برای تست اتصال صحیح بین سیستم و کارتخوان و همچنین فعال سازی امکان استفاده از کارتخوان در زانکو تک، وارد پنل کاربری شوید. در صفحه اصلی پنل کاربری و همچنین در قسمت تنظیمات امکان دسترسی به تست و فعال سازی را دارید. از طریق یکی از راه ها وارد بخش تنظیمات و تب کارتخوان شوید.

بر روی کلید تست اتصال و فعال سازی کلیک کنید تا صفحه پاپ آپ برای شما نمایش داده شود. در هنگام مشاهده این صفحه باید جزئیات پرداخت قبض آب به مبلغ ۵۱,۰۰۰ ریال بر روی کارتخوان شما ارسال شده باشد. لذا پس از مشاهده مشخصات قبض و مبلغ، کلید قرمز رنگ (انصراف) روی کارتخوان را فشار داده تا فرآیند تست به اتمام رسیده و فعالسازی با موفقیت انجام شود.

بعد از اتصال صحیح و فعال سازی موفق کارتخوان در سیستم امکان پرداخت تمامی قبوض را از طریق کارتخوان دارا خواهید بود.

پشتیبانی واتساپ ما اینجا ایم که به شما کمک کنیم! با ما غریبه نباشید. یکی از پشتیبان ها را انتخاب کرده و با ما صحبت کنید.